„Ja tego nie zamawiałem”. Rodzina Święta na kontrowersyjnej okładce „Der Spiegel”
Przeróbka biblijnej scenerii została wykorzystana jako ilustracja numeru poświęconego tematyce związanej z handlem w okresie przedświątecznym. Na okładce niemieckiego dziennika widać tradycyjnie sportretowanych Maryję i Józefa pochylonych nad małym Jezusem. Rodzice przyszłego Zbawiciela wymieniają się uwagami. – Ja tego nie zamawiałem – mówi św. Józef. – Czy możemy go wymienić? – czytamy w dymku umieszczonym obok Maryi. Pomiędzy rodzicami leży Dzieciątko Jezus. Próżno jednak wypatrywać żłobka – ilustrator umieścił je w kartonie z nazwą największego na świecie sklepu internetowego – Amazon.com.
„Der Spiegel” poświęca kilka stron na opis zjawiska nazwanego przez dziennikarzy jako „festiwal dostarczania”. W tekstach z numeru przeczytać można miedzy innymi o zmianie modelu konsumpcji i rewolucji, jaką wniósł handel internetowy. Niemiecki dziennik konstatuje, że zmiany są na tyle wielkie, że wpłynęły nawet na kształt świąt Bożego Narodzenia.